Onderzoek naar gebruik inbound marketing door ICT bedrijven – ChannelConnect


See on Scoop.itten Hagen on Social Media

Onderzoek naar gebruik inbound marketing door ICT bedrijven

 

Auteur: Pim Hilferink

ICT bedrijven lijken over het algemeen niet goed te beseffen hoe belangrijk social media kan zijn voor het krijgen en behouden van klanten. Zo blijkt uit onderzoek van Killer Apps 2012, dat ruim de helft van de Europese CIO’s het gebruik van social media onder werktijd blokkeert.

De motivatie van deze CIO’s om social media te blokkeren, is vermoedelijk het tegengaan van entertainment onder werktijd. Hiermee wordt echter het ‘social media kind’ met het badwater weggegooid. Voor bedrijven is het namelijk noodzakelijk om hun vindbaarheid en zichtbaarheid op internet te vergroten. Anno 2012 gaan klanten zelf op zoek naar informatie op internet.

 

Veelal willen ze zelf beslissen wanneer zij contact opnemen met een bedrijf en op welke manier zij dat doen. Om ervoor te zorgen dat de potentiële klant contact met hen opneemt, moeten organisaties interessante informatie delen via social media en blogs.

 

Het delen van informatie via internet en social media wordt ook wel ‘inbound marketing’ genoemd. Naast het gebruik van social media en blogs, wordt er bij inbound marketing ook gebruik gemaakt van online forums, zoekmachine optimalisatie, e-mailmarketing etc. Deze nieuwe vorm van marketing zorgt ervoor dat de klant informatie ontvangt waar hij of zij naar op zoek is, afhankelijk van de fase waarin zij zich in het aankoopproces bevinden.

 

Onderzoek inbound marketing onder ICT bedrijven
Hoewel er al wel onderzoek is gedaan is naar het gebruik van inbound marketing, is er vooralsnog vrij weinig informatie beschikbaar over het gebruik van inbound marketing binnen de ICT wereld. Er blijven vragen openstaan, zoals:

 

- Welke ICT-bedrijven maken er eigenlijk al gebruik van inbound marketing en welke niet?
- Zijn ICT-bedrijven succesvol met de inzet van inbound marketing of juist niet?
- Zijn er eventueel al voorlopers op het gebied van inbound marketing en wat kunnen bedrijven onderling van elkaar leren?

 

Door middel van een onderzoek wil ICT Valley – een on- en offline platform voor ICT-bedrijven in de regio Veenendaa, ook wel de ‘Food Valley’ genaamdl – met ondersteuning van Inbound marketingspecialist One4Marketing, antwoorden op bovenstaande vragen proberen te krijgen.

 

Voor dit onderzoek worden een online enquête onder ICT-medewerkers en interviews met ICT-bedrijven afgenomen. De resultaten hiervan zullen de actuele status van het gebruik van inbound marketing binnen de ICT sector in Nederland weergeven. De resultaten van dit onderzoek bieden tevens een benchmark, waarmee bedrijven hun marketingbeleid kunnen vergelijken met dat van de concurrentie en komen aanpassings- en/of verbeterpunten naar voren.

 

Iedereen die werkzaam is in de ICT-branche wordt van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de online enquête. De eerste 75 respondenten ontvangen een gratis exemplaar van het boek ‘Inbound Marketing’ van Brian Halligan en Dharmesh Shah. Daarnaast ontvangen alle deelnemers een persoonlijk exemplaar van het onderzoeksrapport, dat in januari 2013 zal verschijnen.

Klik hier om deel te nemen

http://bitly.com/RWpgoa

 

#ChannelConnect #FlowConnection #ICTValley #DA12Social

 

 

See on www.channelconnect.nl

About these ads


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 13,458 other followers